Przejdź do treści
baner1
Przejdź do stopki

Serce i pomoc

Treść

 

 

 

 

Jestem bezpieczny!!!- zajęcia  z pierwszej pomocy.

We wtorek 16.05.2023r. w naszej szkole w ramach programu Serce i Pomoc, uczniowie klasy VIIIb na zajęciach EDB przeprowadzili szkolenie z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej. Pokaz został zorganizowany na małej sali gimnastycznej dla uczniów z klasy IVa i IVb.  Uczniowie w kilkuosobowych grupach doskonalili swoje umiejętności z zakresu RKO ( ćw. na 2  fantomach, pozycji bezpiecznej, bandażowania i transportu poszkodowanych z miejsca zagrożenia. Zajęcia miały na celu: poznanie podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy,-poznanie pojęć reanimacja, resuscytacja, zapoznanie ze schematem podstawowego podtrzymywania życia, nabycie umiejętności prawidłowej oceny sytuacji zagrożenia życia i zabezpieczenia miejsca zdarzenia, zapoznanie ze schematem oceny stanu osoby poszkodowanej, poznanie właściwego zachowania podczas wzywania pomocy przez telefon i  poznanie pozycji bocznej bezpiecznej ustalonej. Zajęcia przebiegały w miłej atmosferze, zaś młodsi uczniowie mogli nie tylko poszerzyć swoją wiedze na temat udzielania pierwszej pomocy ale również  nawiązać kontakty interpersonalne. Opiekę merytoryczną sprawował Jakub Kotula - nauczyciel EDB oraz wychowawcy klas czwartych.


Głównym założeniem projektu SP! SERCE i POMOC jest zachęcenie szkół do podejmowania autorskich i innowacyjnych działań, które poprawią i ułatwią uczniom klas trzecich przyjazne przejście na wyższy etap edukacyjny i związane z nim wymagania, celem wyeliminowania niepowodzeń szkolnych.
Jest to autorski projekt Podkarpackiego Kuratora Oświaty, którego partnerami są dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice ze szkół podstawowych województwa podkarpackiego.

Cele projektu to ułatwienie procesu adaptacji do nowej szkolnej rzeczywistości, jaką stanowi przejście z III do IV klasy w zakresie, m.in.: organizacji pracy, metod, wymagań i oczekiwań, zasad oceniania, uwarunkowanych indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi dzieci., wdrażanie nowych rozwiązań w procesie kształcenia przy zastosowaniu innowacyjnych działań programowych, organizacyjnych lub metodycznych, ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów, a w szczególności kreatywności, kooperacji, komunikacji i krytycznego myślenia. Partnerstwo w realizacji projektu, w szczególności Rodziców. Współpraca instytucjonalna ukierunkowana na zmianę w celu zapewnienia wsparcia, uczniom, nauczycielom i rodzicom.


58225